Monday, May 19, 2008

CERITA DI SEBALIK TABIR d STARCITY HOTEL

Pada ucapan beliau pada lebih dari 1000 orang hadirin di program Dewan Perhimpunan Melayu Kedah di Starcity, Alor Setar, TUN telah menyebut bahawa ada beberapa cara yang boleh dilakukan untuk mendesak Pak Lah melepaskan jawatan. Apabila didesak oleh hadirin supaya memberikan cara-cara tersebut, beliau telah menceritakan secara detail beberapa cara yang sesuai.
1. Ialah dengan cara mengembalikan demokrasi kepada semua ahli. Ahli diberi kuasa memilih pemimpin yang mereka suka. Dan seterusnya pemilihan Ketua bahagian yang disukai oleh cawangan melalui wakil-wakil cawangan ke Mesyuarat Bahagian. Seterusnya wakil-wakil bahagian akan memilih presiden yang disukai ahli.
2. Ahli-ahli cawangan boleh memanggil EGM cawangan untuk mengusulkan desakana supaya Pak Lah melepaskan jawatan presiden. Jika mesyuarat cawangan mengcukupi, ianya boleh diusulkan ke bahagian untuk EGM. Maka dibahagian usul perletakan jawatan Pak Lah dapat diteruskan. Jika banyak bahagian mengadakan EGM (dan mencukupi apa yg disebut dlm perlembagaan UMNO), maka mesyuarat EGM Khas Pusat perlu dibuat.
3. Ahli perlu bertindak BERANI. Jika berani beliau mencabar supaya ahli-ahli UMNO termasuk yang berjawatan dalam UMNO utk keluar dari UMNO sehingga Pak Lah tidak lagi menjadi Presiden dan PM. Tetapi beliau menyeru agar jangan masuk parti pembangkang. Jadi independence yang mendesak. Maka Presiden akan tergugat dan kuasa meminta presiden meletak jawatan adalah lebih tinggi.
Apabila seorang hadirin mencabar beliau supaya memulakan tindakan itu, beliau memberitahu akan mengumumkan seluruh negara. Dan pada sidang akhbar di Starcity, Alor Setar, beliau telah umumkan dan akan menulis surat kepada Setiausaha Agung UMNO.
TAPI INGAT JANGAN SERTAI PEMBANGKANG!!

No comments: