Saturday, June 14, 2008

HELLO HINDRAF. GAYA FILEM TAMIL TAK LAKU DI TANAH MELAYU

NOTA:
BACALAH CERITA DI BAWAH NI. GUNA KANAK-KANAK UNTUK TAGIH SIMPATI PERJUANGAN HINDRAF. DAH KENA MASUK KEMUNTING, BARU TERINGAT ANAK. SEBELUM NI BUKAN MAIN GARANG SEKALI KUTUK ORANG MELAYU DAN NEGARA.

MEREKA CUBA STYLE FILEM TAMIL UNTUK MENAGIH SIMPATI. ORANG TANAH MELAYU DAH MASAKLAH TAKTIK MGR TU. PUBLISITI MURAHAN. NI DUA EKOR ORANG MELAYU PUN TOLONG TOMPANG SEKAKI NAK GLAMOR DAN MENCARI TARIKAN MEDIA. POOOHRAAAH!!!!!!!!!!!!


6 termasuk 3 Ahli Parlimen PKR ditahan di kawasan Istana Negara
Enam termasuk tiga Ahli Parlimen Parti Keadilan Rakyat (PKR) ditahan kerana enggan mematuhi arahan polis yang mengarahkan penyokong-penyokong Hindu Right Action Force (Hindraf) supaya tidak berkumpul di kawasan Istana Negara.
Ahli Parlimen yang terbabit ialah Zuraida Kamaruddin (Ampang), S. Manikavasagam (Kapar) dan Sivarasa Rasiah (Subang).
Tiga lagi yang ditahan ialah N. Surendran (penasihat undang-undang Hindraf), Salmah Ismail (Setiausaha kepada Zuraida) dan Loude Mary (aktvis Hindraf).
Polis telah membebaskan keenam-enam mereka dengan jaminan sendiri kira-kira pukul 12.40 tengah hari selepas keterangan mereka diambil.
Kanak-kanak turut menyertai perhimpunan tersebut sebagai simbolik.
Ketua Polis Brickfields, ACP Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid berkata, polis terpaksa menahan keenam-enam mereka kerana menghalang polis menjalankan tugas yang mengarahkan ‘rombongan’ tiga buah bas yang terdiri daripada dewasa dan kanak-kanak meninggalkan pintu masuk Istana Negara.
“Polis terlebih dahulu berbincang dan mengarahkan penyokong Hindraf yang berkumpul di hadapan Istana Negara agar bersurai. Namun mereka enggan berbuat demikian,” kata beliau pada sidang media di Balai Polis Brickfields hari ini.
Perhimpunan yang melibatkan seramai 15 orang kanak-kanak itu merupakan simbolik untuk menggambarkan bahawa kanak-kanak itu terpaksa menyambut sambutan Hari Bapa tanpa bapa masing-masing yang ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).
Kanak-kanak yang hadir membawa ‘teddy bear’ untuk diserahkan kepada Yang di-Pertuan Agong.
Ketika kejadian, kira-kira 60 anggota polis termasuk Unit Simpanan Persekutuan (FRU) ditempatkan di luar Istana Negara.
Sebelum itu, kesemua kira-kira 70 orang penyokong Hindraf termasuk dewasa dan kanak-kanak berbilang kaum menghampiri kawasan pintu masuk Istana Negara sambil melaungkan ‘Daulat Tuanku’.
Menurut ACP Wan Abdul Bari, beliau difahamkan pihak istana tidak menerima sebarang surat permohonan atau pemberitahuan berhubung hasrat penyokong Hindraf itu untuk menemui Yang di-Pertuan Agong.
“Pihak Istana mengesahkannya. Mereka memaklumkan bahawa tidak menerima sebarang surat permohonan,” katanya.
Bagaimanpun keenam-enam mereka yang ditahan menegaskan bahawa mereka telah mengemukan surat permohonan kepada pihak Istana Negara berhubung perkara ini.

No comments: