Sunday, October 15, 2006

MAHATHIR - PAK LAH BERDAMAI SEBELUM AIDIL FITRI?

Cuba tengok gambar kat atas tu??..Siapa hormat siapa??.. Ada gaya ke mereka berdua bergaduh??..Bagi orang yang baru berpolitik dan baru jugak nak masuk dalam "tong" politik, gambar di atas mungkin akan menjelaskan segala-galanya.. Kadang-kadang memang betul ada perselisihan faham antara dua pemimpin.Tetapi yang lebih sudu dari kuah ialah apit lempang, kaki bodek, kaki kipas, kaki ampu, orang yg suka ambil kesempatan, org yang tak tahu hujung pangkal dan yang paling bagus sekali ialah orang yang sejak beranak lagi kerja dia menghentam orang saja. Mereka tu lah yang lebih2, Pak Lah dgn Dr M tak de apa2 pun.
Kalau dikatakan Dr M dan Pak Lah sebenarnya tak de apa2, mereka baik, dan "bergaduh" pun macam adik beradik, masih boleh berjumpa dan bersembang sama, cuma bab2 tertentu tak boleh cerita, ramai pulak yang akan menempelak kenyataan ini. Golongan yang menempelak ini macam lah rapat sangat dgn dua orang tu. Patutnya kita bersyukur mereka berdua baik2, ini pula lebih menggalakkan permusuhan. Jenis apa orang seperti ini?.

Jawabnya golongan seperti ini adalah golongan yang tidak cintakan kebaikan, keamanan dan perdamaian. Senang cerita orang seperti ini bukan Melayu tulen dan jugak bukannya orang UMNO. Kalau orang UMNO pun jenis orang UMNO yang cari makan dengan politik dan orpotunis dalam parti.

Yang pembangkang pulak, memang kerja dia dari dulu lagi membangkang saja..tak de kerja lain..Sapa2pun lah yang jadi PM, mesti tak betul dan mesti ada cacat cela. Dulu masa Dr M jadi PM org macam nilah yang paling lantang kutuk, mencarut, memaki hamun malah kalau dalam Harakah tu memang tak de cerita baik Dr M, semuanya tak betul, sampai ada yang kutuk Dr M sampai ke hal peribadinya. Bila Pak Lah jadi PM, tiba2 Harakah dan pembangkang azali ni jadi baik dan pro Dr M pulak, macam nak kiamat rasanya, sebab semalam kau kutuk bertan-tan Dr M, tiba2 hari ni kau puji pulak dia melambung macam Dr M presiden PAS pulak..Heran bin Ajaib kan??

Itulah sifat dan sikap orang Melayu yg sejak azali lagi kerja dia membangkang saja..Kita akui memang manusia bukannya 100% perfect.. mesti ada sikit yang tak betul..Tapi melampau sangat lah sampai satu pun PM buat tak de yang betul dan baik..Mungkin pada mereka yang baik nya bila org PAS atau DAP atau Keadilan jadi PM.. Ha!! masa tu kentut PM pun wangi pada mereka..Malu dan segan kah kita menghargai dan mengakui kebaikan yang dibuat oleh orang lain?

Jika dikatakan Pak Lah dan Dr M hanya nak test market, nak tengok siapakah sebenarnya pemimpin UMNO yang setia kepada presiden dan partinya, dengan mewujudkan cerita kononnya mereka berdua berbalah, boleh percaya atau tidak?. Mereka berdua sebenarnya baik dan tak de apa2 pun masalah, cuma nak sekat populariti come back Anwar Ibrahim dalam politik. Cara mana nak sekat come back Anwar dan tidak mahu cerita Anwar kembali menjadi topik utama dan bualan politik di negara kita, the best way ialah create cerita Pak Lah dgn Dr M bergaduh. Dengan cara ini populariti dan cerita comeback Anwar tenggelam begitu sahaja...LOGIK TAK TEORI SEBEGINI??

Ada jugak cerita Khairy tu jadi topeng dan kambing hitam antara Pak Lah dan Dr M saja..Sambil jadi tempat sasaran kutukan penyokong Dr M, Khairy juga secara halus digunakan untuk mematikan karier Hisham kerana untuk jangka masa panjang, mereka tidak mahu dominasi Razak-Hussien timbul kembali dengan adanya nanti Najib-Hisham..Ini kerana Tun Razak dan Tun Hussien adalah biras dan Najib-Hisham adalah sepupu..emak Najib dan Hisham adik beradik.. Adakah politik orang Melayu seperti sudah tak ada pemimpin lain lagi yang berkaliber?..Think tank Dr M dan Pak Lah beranggapan jika Pak Lah tiada, Najib jadi PM, dan Hisham jadi TPM..sama tak dengan dulu?..Sebab itu Hisham pada tahun 2004 merelakan Khairy bertanding Naib Ketua Pemuda dan arahkan jangan ada pertandingan, kerana hendak memberi keselesaan dan respect kpd menantu Pak Lah ni..Tapi sebenarnya Hisham pun nak tompang sekali supaya Khairy support dia bila nak bertanding Naib Presiden dlm pemilihan yang akan datang. MOU Hisham-Khairy ialah, kalau kau sokong aku jadi Naib Presiden, kau jadi Ketua Pemuda.. LOGIK TAK TEORI SEBEGINI??

Tulisan ini tiada niat untuk memporak perandakan orang Melayu. Ianya hanya berniat kepada perpaduan dan keharmonian orang Melayu. Buat apa kita bergaduh sesama sendiri sedangkan bangsa lain telah mula menguatkan akar umbinya. Jika bangsa lain tidak kuat, masakan kini orang Cina dan India secara terbuka boleh mengutuk dan mempertikaikan orang Melayu. Lebih hina dan bangsatnya orang Melayu apabila orang Cina dan India telah mempelekehkan dan mempersendakan agama Islam. Mereka telah mula boleh membuat joke dan sinis tentang agama kita. Puncanya mereka tahu orang Melayu kini sudah tidak bersatu padu dan mula rapuh.

Kepada semua orang Melayu dan Islam yang masih belum murtad, sedarilah kekuatan kita terletak pada diri kita sendiri. Apa perlu kita bertelagah dan bertegang urat hanya disebabkan kita tidak menyokong idola politik kita dan mengutuk pula sesiapa yang menyokong idola politik yang bukan pilihan kita. Pelikkan orang Melayu.

Dr M dan Pak Lah bukan bodoh dan sengkek nilai dan jati diri Melayunya. Mereka berdua amat kuat kepada keMelayuan dan merekalah pejuang dan penegak kekuatan orang Melayu. Kepada sesiapa yang ingin tahu sejauh mana kuatnya Melayu Dr M, bacalah buku Malay Dilema. Siapa yang masih belum membaca, rajin2lah membaca kerana salah satu sifat buruk orang Melayu ialah malas membaca. Jika hendak mengenali hati kecil Pak Lah tentang Melayu, bacalah tulisan beliau dalam buku Revolusi Mental. Secara kebetulan kedua buku ini ditulis semasa mereka berdua masih ahli UMNO biasa lagi, tiada cahaya dan cita-citapun mereka akan menjadi PM suatu hari nanti..

Jika benar Pak Lah dan Dr M akan "berdamai" sebelum aidil fitri ini, iaitu dalam bulan yang mulia ini, syukur Alhamdulillah. "Perdamaian" mereka berdua akan membuatkan orang Cina akan kecut perut dan mereka yang anti Melayu dan perpaduan Melayu akan tidak tentu arah dibuatnya. Nantikan lah kejutan yang akan membuka minda orang Melayu bergerak di landasan yang betul. Apa guna mengutuk bangsa sendiri sedangkan kita juga orang Melayu.

Kepada orang Melayu yang sudah sudah menjadi murtad Islam, baliklah kepangkal jalan..Andalah duri dalam daging dan racun perosak orang Melayu dan Islam di Malaysia.

Melayu bersatu..

http://shaifulbahri.blogspot.com

No comments: