Sunday, October 08, 2006

MAKAM HABIB NOH SINGAPURA - THE MEMORY

ISTANA KAMPUNG GLAM



MAKAM HABIB NOH

Bila tengok gambar makam habib noh singapura ni..teringat masa dulu-dulu tak silap pertengahan tahun70an..masa sekolah rendah lagi.. saya ada pergi singapore naik bas rombongan dari sekinchan..masa tu semua org nak pergi singapore sebab barang2 murah seperti di Gaylang, Arab Street dan Sungai Road..Masih ingat lagi semuanya sebuk nak beli laici dalam tin, payung, tuala dan kain ela..dalam visit tu adalah pergi ke makam habib noh ni..tengok gambar atas tu sekarang dah cantik..eloklah tu..makam ni kena naik 49 anak tangga..sebelah nya masjid haji muhammad saleh kat bukit palmer..

Ingat2 kalau ekonomi ok sikitlah..bila2 lah.. kita keluarga TERAJU ramai-ramai gi Singapura jalan2 tengok orang Melayu dan Islam di Singapore dengan mata kepala kita sendiri.. Banyak tempat menarik pasal Melayu dan Islam kat Singapore tu.. Teringat jugak Istana Kampung Glam .. masa rombongan orang Sekinchan gi Singapore tu, kita orang tido kat istana ni lah..tapi bukan dalam istana..asrama dalam kawasan istana..hehe..Tu gambar lama istana kampung glam.. dengar cerita sekarang dah cantik..

boleh baca artikel makam habib noh kat berita harian singapura http://cyberita.asia1.com.sg/singapura/story/o,3617,83035,00.html?




1 comment:

en_me said...

me pernah tinggal kat hostel ymca bdekatan makam habib noh nih, dulu tahun 1990an.. ehehe